Tūkstantmečio mokyklos I
- Paskelbė : Daiva Sirtautienė
- Paskelbta: 2025-05-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklos I“ projektą Jonavos Jeronimo Ralio gimnazijoje atnaujinta infrastruktūra – įkurti kabinetai-laboratorijos, antreprenerystės klasė, moderni mokyklinio teatro studija ir kt. Ji sudaro puikias sąlygas mokiniams kūrybiškai pritaikyti įgytas žinias bei lavinti praktinius įgūdžius. Vis dėlto itin svarbus vaidmuo tenka ir socialinių partnerių dalykiniam konsultavimui, vykdant laboratorinius bei praktinius darbus išvykų metu aukštųjų mokyklų erdvėse, kurios finansuojamos projekto lėšomis. Tokiu būdu mokiniams sudaromos galimybės atlikti patyrimines veiklas, įtvirtinti teorines žinias ir plėtoti kompetencijas. Išvykų metu gimnazistai konsultuojami kompetentingų dėstytojų, supažindinami su individualiais laboratorijų įrenginiais, ugdo kritinio mąstymo, komandinio darbo ir kūrybiškumo įgūdžius, o taip pat siekia aukštesnių ugdymosi rezultatų, atsižvelgiant į individualius gebėjimus.
Gimnazijoje daug dėmesio skiriama verslumo, antreprenerystės ir lyderystės įgūdžių ugdymui. Ekonomikos ir verslo pagrindų mokytojos Rūtos Strumilienės paskatinti, mokiniai kuria mokomąsias bendroves ir pristato jų veiklą regioniniuose mokinių verslo konkursuose, pavyzdžiui, Ukmergėje. Džiugina jaunųjų verslininkų pasiekimai – iškovota III vieta ir pelnytos trys nominacijos: už inovatyviausią technologinį sprendimą, tvariausią verslo idėją bei inovatyviausią verslo idėją. Mokiniai pristatė įvairius kūrybingus projektus: technologinį patobulinimą neįgaliojo asmens lazdelei, tvarų gamybos procesą gaminant skanukus šunims, edukacinį stalo žaidimą kelių eismo taisyklėms išmokti, estetiškai pateiktus greito paruošimo konditerinių gaminių mišinius. Tokie konkursai – tai puiki proga mokiniams praktiškai įgyvendinti savo idėjas ir gilinti verslo bei ekonomikos žinias.
Dar viena reikšminga patirtis – dalyvavimas Kauno regione vykusiame mokinių verslo konkurse Vytauto Didžiojo universitete, kur gimnazistai pristatė šiuolaikinėmis technologijomis patobulintą regėjimo negalią turinčio žmogaus lazdelę. Jų darbas buvo įvertintas Kauno technologijos universiteto įsteigta nominacija už geriausią nestandartinį verslo sprendimą. Šį projektą gimnazistams padėjo vystyti Vilnius Tech universiteto Biomechanikos inžinerijos katedros dr. Donatas Lukšys. Tokios praktinės veiklos su dėstytojais ypač skatina mokinių kūrybiškumą, lyderystę ir akademinį tobulėjimą.
Inžinerijos kryptį pasirinkę gimnazistai išvykų į KTU ir Vilnius Tech universitetus metu kūrybiškai taiko teorines žinias ir lavina inžinerinius įgūdžius, projektuodami bei konstruodami įvairius gaminius. Skatinami fizikos mokytojos Rūtos Strumilienės, mokiniai pristatė savo darbus nacionaliniame jaunųjų inžinierių čempionate, kuriame demonstruoti I ir II klasių gimnazistų sukurti Goldbergo mašinos modeliai. Taip pat dalyvauta Vilniaus Tech organizuotoje programoje „Ateities inžinerija“, kur mokiniai gilino inžinerinį mąstymą, kūrybiškumą bei bendravimo įgūdžius bendradarbiaudami su universiteto dėstytojais.
Svarbios patyriminės veiklos vyko ir LSMU erdvėse. Gimnazistai atliko praktinius laboratorinius darbus: naudodami skaitmenines priemones analizavo titravimo proceso duomenis, susipažino su chemine įranga bei gyvūnų mokslo tyrimais LSMU Veterinarijos akademijoje. Šios veiklos ugdė biotechnologinius, eksperimentinių tyrimų, analitinius gebėjimus, stiprino sveikos gyvensenos ir emocinės sveikatos kompetencijas.
Atsižvelgiant į savivaldybės unikalų STEAM rodiklį, gimnazijoje aktyviai vykdomos praktinės formaliojo ir neformaliojo STEAM ugdymo veiklos. Organizuotos išvykos į Utenos ir Alytaus STEAM centrus suteikė mokiniams galimybę atlikti laboratorinius darbus įvairiose srityse – fizikoje, biologijoje, chemijoje ir informacinėse technologijose. Mokiniai tyrė telefonų elektromagnetinių bangų poveikį, diskutavo apie taršos žalą gyviems organizmams, analizavo tekstilės dažymo augaliniais dažais naudą, eksperimentavo su mielių reakcijomis, konstravo dirbtinio inksto funkciją imituojančius dializatorius ir taikė modernius DNR tyrimų metodus. Visi tyrimai atlikti naudojant šiuolaikines priemones, leidžiančias automatizuoti duomenų rinkimą bei vizualizuoti rezultatus grafiškai.
Visų šių išvykų metu atliktos praktinės veiklos, konkursai, diskusijos ir paskaitos ne tik gilina ir įtvirtina mokinių dalykines žinias, bet ir gerina jų mokymosi rezultatus, stiprina asmenines kompetencijas bei motyvuoja siekti aukštesnių individualių tikslų, susijusių su ateities karjera.
Lyderystės, STEAM veiklų organizavimas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą #tukstantmeciomokyklos #TŪM #lyderystė #kultūra #STEAM Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
-
- Paskelbta: 2025-04-17
- Kategorija: Projektinė veikla
Nūdienos tema – priklausomybės! -
- Paskelbta: 2025-04-16
- Kategorija: Projektinė veikla
Prasmingi susitikimai sušildo žmonių širdis... -
- Paskelbta: 2025-04-15
- Kategorija: Projektinė veikla
Goldbergo mašinos kūrimo konkursas -
- Paskelbta: 2025-04-15
- Kategorija: Projektinė veikla
Pamoka, sujungusi skirtingų kartų mokinius bendram tikslui. -
- Paskelbta: 2025-04-10
- Kategorija: Projektinė veikla
Ralietės kuria su bendraminčiais -
- Paskelbta: 2025-04-10
- Kategorija: Projektinė veikla
Sąmoningo dėmesio praktikos pažintis su dr. Simona Pajaujiene -
- Paskelbta: 2025-04-09
- Kategorija: Projektinė veikla
Gimnazistai paminėjo Pasaulinę Geografijos naktį -
- Paskelbta: 2025-04-09
- Kategorija: Projektinė veikla
Warum mag ich mein Gymnasium?